Моите витамини причиняват ли киселини?

Дейвид Л. Кац, д-р Въпрос: След закуска пия мултивитамин и около половин час по-късно получавам киселини. Ако пропусна да си взема хапчето, се чувствам добре. Възможно ли е моят витамин да е проблема? Ще помогне ли смяната на марките?
- Мишел Сингълтън, Бронкс, Ню Йорк



ДА СЕ: Вашият витамин може да е причината и промяната на марките просто може да доведе до промяна. Киселини в стомаха е широко разпространен термин за усещане за парене в хранопровода; източникът може да бъде нещо, което сте яли или храносмилателни киселини, които се връщат от стомаха. (Хроничната версия на това се нарича ГЕРБ или гастроезофагеална рефлуксна болест.) Едно витаминно хапче, което може да бъде доста голямо, може да причини едно и друго – дразнене на хранопровода, докато се спуска надолу, или позволяване на малко киселина от стомаха да премине нагоре в хранопровода тъй като хапчето преминава през мускулния пръстен, разделящ тези два органа, гастроезофагеалния сфинктер.



Размерът, формата или текстурата на хапчето може да са виновни. Може да опитате да преминете от марка веднъж дневно към такава, която изисква две или повече дози на ден - това би трябвало да намали размера на хапчето.

Или опитайте течен витамин. ConsumerLab.com, независима изследователска компания, наскоро тества различни мултивитамини за потентност и наличие на олово (което може да придружава някои минерали в хапчетата). Те не включват много течности, но този, който мина, е мултивитаминът Floradix Epresat. (За да видите целия отчет, посетете ConsumerLab.com; има такса от $12.)



Ако проблемът продължава, въпреки промяната на марките или формулировката, може напълно да се откажете от мултивитамините. Въпреки че препоръчвам такива добавки, няма категорични доказателства, че те носят ползи за здравето. Направете добър избор с диетата си – яжте много плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни и т.н. – и ще получите нужните хранителни вещества и вероятно ще намалите и киселините си. Проучване от 2005 г. в списанието добре предполага, че високият прием на диетични фибри може да намали риска от симптоми на храносмилателен киселинен рефлукс.
Като напомняне, винаги се консултирайте с Вашия лекар за медицински съвет и лечение, преди да започнете каквато и да е програма.

Интересни Статии